Follow my Instagram @azierayazid for latest update

Tuesday, September 8, 2015

Cara Untuk Kuruskan Badan Dengan Sarapan Sihat

Cara Untuk Kuruskan Badan Dengan Mengambil Sarapan Sihat

Ramai orang menyangka tidak mengambil sarapan pagi adalah salah cara untuk kuruskan badan. Sedangkan sebenarnya sarapan pagi adalah waktu makan paling penting dalam hidup kita setiap hari. Tahukah anda bahawa dengan menukar sarapan pagi sahaja kita boleh turunkan berat badan secara sihat dan berkesan?

Cara untuk kuruskan badan yang sebenar ialah dengan mengambil sarapan yang sihat setiap hari.

Sarapan yang sihat adalah makanan yang boleh:-
  • Memberi anda tenaga sehingga masa makan berikut atau makanan ringan.
  • Memberi tenaga kepada badan dan minda.
  • Mengelakkan perubahan kandungan gula dalam darah dan mengurangkan keinginan untuk makan.
  • Membantu anda membuat pilihan makanan yang lebih baik sepanjang hari.

 Bagaimana cara untuk kuruskan badan bila bertukar kepada sarapan sihat?



Sumber : myherbalife.com
Ditulis oleh Susan Bowerman, MS, RD, CSSD, FAND. Susan Bowerman ialah Pengarah Latihan Nutrisi di Herbalife dan Pakar Pemakanan Berdaftar

Shake Herbalife merupakan satu contoh pengganti makanan berbentuk protein shake yang dapat membantu anda menurunkan berat badan. Shake ini bukan sahaja mempunyai nutrisi seimbang, malah sangat rendah kalori, rendah GI dan juga mengenyangkan hingga waktu makan tengahari. Selain daripada itu, kandungan gula yang rendah memberikan rasa segar dan bertenaga sepanjang hari. Ini dapat membantu kita jadi lebih cergas dan aktif, dan membantu turunkan berat badan dengan lebih baik.

Jika kita tidak mengambil sarapan pagi, badan akan jadi letih kerana kekurangan gula dan tiada sumber tenaga untuk digunakan. Ini juga mendorong kita makan secara berlebihan pada waktu-waktu makan berikutnya. 

Sekiranya kita mengambil sarapan pagi yang tinggi karbohidrat pula, kita akan rasa cepat letih dan lebih cepat lapar daripada biasa. Elakkan juga mengambil sarapan yang berminyak dan tinggi lemak.

Dengan mengambil sarapan sihat seperti di atas, minum air yang mencukupi, kawal pemakanan sepanjang hari dan melakukan aktiviti-aktiviti yang cergas dan aktif, anda akan dapat menurunkan berat badan dengan berkesan. Hubungi saya untuk mengetahui bagaimana cara untuk kuruskan badan dengan menukar sarapan pagi kepada shake Herbalife.

Aziera Yazid merupakan seorang Jurulatih Herbalife yang telah turun 18kg dengan produk Herbalife dan kini membantu ramai orang untuk menguruskan berat badan dan lebih cantik dan bertenaga dengan menukar sarapan pagi kepada nutrisi Herbalife. Anda mungkin salah seorang daripada mereka yang bertuah berjaya menurunkan berat badan dengan bantuan Jurulatih Aziera Yazid. Dapatkan analisa kesihatan anda sekarang untuk bermula!


photo 
     

No comments:

Post a Comment

Penafian Tuntutan Ahli Bebas Herbalife

Disertakan Jenis-jenis Penafian Tuntutan dalam semua post blog Coach Bebas Herbalife Aziera Yazid:-

1. Kesemua Gambar Testimoni Atau Keberkesanan Produk:

"Keputusan Adalah Tidak Tipikal. Hasil Individu Mungkin Berbeza-Beza"

2. Kesemua Gambar Gaya Hidup Atau Pendapatan:

"Pendapatan Tertakluk Kepada Individu Digambarkan Dan Bukan Purata."

3. Kesemua Imej-Imej Produk Herbalife:

"Produk-Produk Ini Tidak Bertujuan Untuk Mendiagnos, Merawat, mencegah Atau Mengubat Mana-Mana Penyakit."

Coach Herbalife

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...