Follow my Instagram @azierayazid for latest update

Wednesday, December 15, 2010

2 tahun yang hebat dengan Herbalife



Bila orang tanya, dah berapa lama dengan Herbalife ni? Aku pun duk kira-kira...alamak tak perasan pulak dah masuk 2 tahun.

Hmmm..hebat ke 2 tahun tu? Of course lah hebat. Sebab selepas 2 tahun ni aku masih rasa gembira kerana berjaya turun berat yang banyak, dan masih mampu untuk maintain berat yang hilang tu.

Hinggakan sekarang ni kalau jumpa orang yang baru kenal x sampai 2tahun, susah betul nak describe macamana aku dulu sebelum ni. Kalau nak samakan dgn orang pun, mcm tak patut pulak rasanya.

Orang lain : "Akak ni dah lama ke dengan Herbalife ni? Kenapa akak amik Herbalife"

Aku: "Oh...akak dulukan, badan sama macam Kakak ni, atau si dia ni".

Orang itu: "Yeke? Tak percaya lah".

Hinggakan baru-baru ni pun aku ditegur supaya letak lebih banyak gambar "sebelum" sebab semua orang dah tak boleh bayangkan masa aku gemuk dulu. Boleh tak gitu?

Takpelah, baru-baru ni pun masa backup PC before format, ada jugak jumpa beberapa gambar masa mula-mula ada handphone dgn camera 3-4 tahun dulu. So bolehlah nanti aku letak kat sini.

Selepas 2 tahun yang hebat ni adakah aku akan terus dengan Herbalife? Of course. Sebabnya? Untuk maintain berat badan. Selain daripada tu nak galakkan masyarakat sekeliling untuk diet cara sihat.

Seperti yang kita tahum rakyat Malaysia skrg memang dah peka dengan berat badan dan kesihatan. Pencarian google untuk tahun 2010 ni pun, keyword tertinggi ialah "Bagaimana nak kurus" atau "Bagaimana nak gemuk". Jadinya bila ada je peluang orang boleh turun berat badan, semua nak ikut.

Tak kisahlah dengan skip meals ke, tak makan nasi ke tapi boleh makan fast food sume, tampal sana sini untuk kurus, atau lain-lain..mesti akan ada pengikutnya. Semuanya nak kurus, semuanya nak diet. Cuma masalahnya nak tahu mana satu diet yang sihat atau tidak, itu yang susah.

Lagi satu, somebody told me, nak turunkan berat badan memang senang. Anda boleh cari dan jumpa 1000 jenis cara untuk turun badan dengan cepat, tapi cara anda mengekalkannya tu yang paling susah dan penting. Dan bagaimana pulak tahap kesihatan badan anda selepas turun berat yang banyak tu?

Dalam masa 2 tahun ni aku rasa hebat kerana aku tahu aku menikmati sarapan pagi yang menyihatkan setiap pagi. Aku tahu cara untuk turunkan berat badan sekiranya berat aku naik lebih sikit selepas aktiviti-aktiviti yang melibatkan makanan dan rehat berlebihan.

Cari kepada sesiapa yang belum jumpa cara yang sesuai, atau masih mencari cara untuk turun.naik berat badan dengan sihat, bolehlah email saya untuk nasihat. I love sharing!





No comments:

Post a Comment

Penafian Tuntutan Ahli Bebas Herbalife

Disertakan Jenis-jenis Penafian Tuntutan dalam semua post blog Coach Bebas Herbalife Aziera Yazid:-

1. Kesemua Gambar Testimoni Atau Keberkesanan Produk:

"Keputusan Adalah Tidak Tipikal. Hasil Individu Mungkin Berbeza-Beza"

2. Kesemua Gambar Gaya Hidup Atau Pendapatan:

"Pendapatan Tertakluk Kepada Individu Digambarkan Dan Bukan Purata."

3. Kesemua Imej-Imej Produk Herbalife:

"Produk-Produk Ini Tidak Bertujuan Untuk Mendiagnos, Merawat, mencegah Atau Mengubat Mana-Mana Penyakit."

Coach Herbalife

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...