Follow my Instagram @azierayazid for latest update

Thursday, December 24, 2015

Kempen 21dayshakechallenge: Makanan Sihat Untuk Diet

Ambil Makanan Sihat Untuk Diet Dalam Masa 21 Hari Dengan  Kempen #21dayshakechallenge



Apa itu Kempen 21 Day Shake Challenge

Kempen ini bertujuan untuk mengatasi masalah obesiti yang semakin serius di Malaysia sekarang. Berdasarkan kajian, 1 daripada lima orang dewada di Malaysia menghadapi masalah obesiti
Kaji Selidik Kesihatan dan Morbiditi Nasional (NHSM) 2011 yang dikeluarkan Kementerian Kesihatan pada tahun sebelumnya menunjukkan satu daripada lima orang dewasa di Malaysia menghidap diabetes.
Statistik itu telah meletakkan Malaysia di tangga ke-10 dunia dengan jumlah penghidap diabetes seramai 3 juta orang, jauh lebih tinggi daripada jangkaan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menjelang 2025 iaitu hanya kira-kira 800,000 orang.
Sementara itu, Majlis Pencegahan Obesiti pula menjangkakan Malaysia akan menjadi negara pertama di Asia Tenggara dengan pesakit kencing manis teramai pada 2017 dan tempat keenam di Asia Pasifik dari segi obesiti!
Sumber : http://www.utusan.com.my/rencana/malaysia-8216-juara-8217-obesiti-1.42810#sthash.kMVBSHUZ.dpuf
Masalah obesiti akan membawa kepada pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit jantung, strok, tekanan darah tinggi, diabetes dan kanser.

Untuk membantu mengurangkan statistik obesiti di Malaysia, Herbalife telah memulakan kempen 21 days shake challenge untuk mengubah gaya pemakanan rakyat Malaysia kepada lebih sihat. Dalam kempen ini, peserta akan mengambil makanan sihat untuk diet iaitu Shake Herbalife selama 21 hari secara berturut-turut. Peserta juga dikehendaki post gambar shake Herbalife mereka setiap hari kepada media sosial atau kepada Coach Herbalife msing-masing.

Selain daripada mengambil makanan sihat untuk diet, peserta juga sentiasa akan mendapat maklumat dari masa ke semasa daripada Coach Turun Berat Badan masing-masing, mengenai kepentingan nutrisi dan cara pengambilan makanan sihat untuk diet yang betul. Dengan menggunakan maklumat yang diperolehi daripada Coach masing-masing, mereka akan mendapat kesan berterusan dalam jangkamasa panjang, dan berat yang telah berjaya diturunkan akan dapat dikekalkan. 

Kenapa ambil makanan sihat untuk diet ini selama 21 hari?

Kajian telah mendapat bahawa dengan melakukan tabiat baru selama 21 hari berturut-turut, seseorang akan dapat membiasakan dirinya melakukan tabiat itu dan terus melakukannya secara istiqamah.

Kenapa saya perlu sertai kempen 21 days shake challenge?

Anda perlu menyertai kempen ini jika ingin turunkan berat badan atau memperbaiki kecergasan diri. Anda boleh mengamalkan pengambilan makanan sihat untuk diet secara konsisten selama 21 hari. Dengan mengambil shake Herbalife selama 21 hari secara berturut-turut sebagai menu sarapan sihat, sesiapa yang menyertai kempen ini akan dapat membina tabiat baru mengubah pemakanan menjadi lebih sihat. Dengan cara ini peserta akan mendapat hasil yang baik sekiranya terus melakukan secara konsisten, dengan bantuan seorang Coach Bebas Herbalife.

makanan sihat untuk diet #21dayshakechallenge
#21dayshakechallenge Pusingan Pertama Coach Aziera Yazid


Sertai Kempen 21 day shake challenge ini sekarang dan dapatkan makanan sihat untuk diet anda selama 21 hari untuk hasil yang mengujakan!

Apa yang perlu dilakukan untuk menyertai kempen ini dan mendapat kesan turun berat badan yang berkesan? Ikuti langkah di bawah:-

  1. Hubungi mana-mana Coach Bebas Herbalife anda jika ada, atau lantik saya sebagai Coach Turun Berat Badan anda dengan menghubungi nombor 017-9360797 (Call/ Whatsapp/ Telegram)
  2. Dapatkan makanan sihat untuk diet iaitu shake Herbalife daripada Coach anda 
  3. Mulakan kempen 21-days shake challenge anda pada hari pertama anda menukar tabiat kepada makanan sihat untuk diet iaitu shake Herbalife.
Untuk maklumat lanjut, hubungi saya melalui email ke aziera@azierayazid.com atau nombor 017-9360797.

No comments:

Post a Comment

Penafian Tuntutan Ahli Bebas Herbalife

Disertakan Jenis-jenis Penafian Tuntutan dalam semua post blog Coach Bebas Herbalife Aziera Yazid:-

1. Kesemua Gambar Testimoni Atau Keberkesanan Produk:

"Keputusan Adalah Tidak Tipikal. Hasil Individu Mungkin Berbeza-Beza"

2. Kesemua Gambar Gaya Hidup Atau Pendapatan:

"Pendapatan Tertakluk Kepada Individu Digambarkan Dan Bukan Purata."

3. Kesemua Imej-Imej Produk Herbalife:

"Produk-Produk Ini Tidak Bertujuan Untuk Mendiagnos, Merawat, mencegah Atau Mengubat Mana-Mana Penyakit."

Coach Herbalife

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...