Follow my Instagram @azierayazid for latest update

Tuesday, July 28, 2015

5 Cara Diet Herbalife ketika Raya untuk Kawal Berat Badan

Nak Tahu 5 Cara Diet Herbalife ketika Raya untuk Elak Kenaikkan Berat Badan ?


Bulan Syawal sudah hampir berlalu. Adakah anda berjaya mengekalkan berat badan yang diturunkan semasa berpuasa, atau berat sudah naik semula selepas Raya?

Sebenarnya sedikit kenaikan semasa Hari Raya adalah normal, asalkan tidak terlalu banyak hingga melebihi jumlah berat badan yang telah diturunkan ketika puasa dengan Herbalife.

Bagi mereka yang ingin mengawal berat badan walaupun menikmati Hari Raya, berikut ialah beberapa tips cara diet Herbalife untuk bantu anda kekalkan berat badan walaupun seronok berhari raya:-

Cara diet Herbalife #1 - Minum shake untuk sarapan atau awal pagi 

Dengan pengambilan shake seawal pagi, anda telah pun membekalkan nutrisi lengkap kepada tubuh badan anda. Anda akan rasa kenyang dan bertenaga, dan ini membantu mengawal pengambilan makanan sepanjang hari. Tips diet yang anda boleh lakukan di Hari Raya ialah mula mengambil makanan biasa selepas 2-3 jam anda minum shake. Cukup masa untuk anda pergi beraya ke rumah orang, kan?


Cara diet Herbalife #2 - Minum teh Herbalife sepanjang hari

Teamix Herbalife bukan sekadar teh hijau untuk diet, tetapi juga mengandungi anti-oksidant dan membekalkan tenaga secara kepada badan kita. Teamix mempunyai fungsi meningkatkan metabolisme badan yang membantu pembakaran lemak lebih berkesan. Dengan pengambilan teamix juga dapat mengawal selera makan supaya anda dapat kurangkan keinginan untuk mengambil biskut raya yang manis dan kerepek yang tinggi garam dan berminyak. Anda boleh minum teamix setiap kali selepas makan bagi menggantikan air manis, dan juga berselang seli dengan air kosong.


Cara diet Herbalife #3 - Sediakan Aloe Concentrate untuk keselesaan perut

Aloe Concentrate membantu memberikan ketenangan kepada usus badan kita terutama ketika kita mengambil pelbagai jenis hidangan di Hari Raya. Bayangkan makanan jenis berminyak dan berlemak yang kita makan semasa berkunjung ke rumah orang, atau yang kita sediakan sendiri di rumah. Perut kita mungkin terkejut menerima pelbagai jenis makanan ini, setelah berehat selama sebulan berpuasa. Aloe Concentrate dapat membantu melancarkan pembuangan toksin daripada usus kita, selain daripada melancarkan sistem penghadaman. Pastikan anda bancuh Aloe dengan air kosong untuk diminum sepanjang hari.

Cara diet Herbalife #4 - Gunakan produk herbalife TC Formula untuk kesan pembakaran lemak lebih berkesan

Produk TC Formula merupakan satu suplemen dari Herbalife Malaysia dalam bentuk tablet dengan fungsi khas untuk membantu menurunkan berat badan. Dengan diet yang seimbang, pengambilan TC Formula dapat membantu membakar lemak lebih berkesan. Anda boleh baca selanjutnya mengenai produk herbalife TC Formula ini di sini. Tetapi sempena Hari Raya, jika anda betul-betul ingin terus menurunkan berat badan, produk ini membantu mengawal selera makan, menambah tenaga secara semulajadi dan juga menaikkan metabolisme. Pastikan anda minum air secukupnya untuk memastikan anda mendapat hasil yang terbaik dengan TC Formula.

Cara diet Herbalife #5 - Kawal pengambilan Biskut Raya dan Air Manis

Selain daripada itu, untuk mengawal berat badan ketika berHari Raya ialah dengan mengelakkan pengambilan air manis, terutama yang bergas, dan kurangkan pengambilan biskut Raya. Ini kerana setiap hidangan air manis atau biskut Raya, bukan sahaja tidak memberikan kekenyangan tetapi juga mungkin mengandungi kalori tinggi dan akan menyebabkan pertambahan berat badan.

Jangan lupa baca Tips Menghadapi Portluck/ Open house selepas Raya di sini!

Jika anda ingin menghadapi masalah berat badan berlebihan dan ingin mengikuti program turun berat dengan Herbalife, dapatkan analisa kesihatan percuma sekarang!

Aziera Yazid merupakan seorang Coach Herbalife yang telah turun 18kg dengan produk Herbalife dan kini membantu ramai orang untuk menguruskan berat badan dan lebih cantik dan bertenaga dengan nutrisi Herbalife.


photo 
     

No comments:

Post a Comment

Penafian Tuntutan Ahli Bebas Herbalife

Disertakan Jenis-jenis Penafian Tuntutan dalam semua post blog Coach Bebas Herbalife Aziera Yazid:-

1. Kesemua Gambar Testimoni Atau Keberkesanan Produk:

"Keputusan Adalah Tidak Tipikal. Hasil Individu Mungkin Berbeza-Beza"

2. Kesemua Gambar Gaya Hidup Atau Pendapatan:

"Pendapatan Tertakluk Kepada Individu Digambarkan Dan Bukan Purata."

3. Kesemua Imej-Imej Produk Herbalife:

"Produk-Produk Ini Tidak Bertujuan Untuk Mendiagnos, Merawat, mencegah Atau Mengubat Mana-Mana Penyakit."

Coach Herbalife

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...